اتحادیه فرش فروشان اسپانیایی برای دفاع از فرش ایرانی تشكیل شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این اتحادیه، 'كوالتا' نام دارد كه عنوان آن برگرفته از حروف نخست كلمات 'اتحادیه تاجران فرش، گلیم و پارچه های دستباف' به زبان اسپانیولی است.

'كوالتا' در نخستین اطلاعیه ای كه روز یكشنبه در برخی روزنامه های اسپانیا منتشر شد، نوشت: جلوگیری از تقلب و جعل در زمینه فرشهای پارسی و شرقی، پیگرد حقوقی تاجرانی كه به مشتریان فرش زیان می رسانند و ارایه نشان استاندارد كیفیت كالا برای تعیین هویت محصولات از اهداف اصلی تاسیس این اتحادیه است.

مقر 'كوالتا' در مادرید - پایتخت اسپانیا - است.

این اتحادیه با تلاش عده ای از فرش فروشان صاحب نام ایرانی و همكاری شركتهای عمده فرش در اسپانیا با هدف حفاظت از حقوق مشتریان در برابر اقدامات برخی شركتهای فریبكار و همچنین، تعقیب افراد متخلف در این زمینه پایه گذاری شده است.

برخی فروشندگان فرش در اسپانیا، محصولات تولیدی دیگر كشورها را به عنوان فرش ایرانی عرضه می كنند یا اینكه فرشهای ماشینی را به نام فرش دستباف می فروشند.

همچنین مواردی مشاهده شده است كه در آن، فرشی گرانقیمت به عنوان فرش 100 درصد ابریشم معرفی شده، در حالی كه بافت آن با مواد دیگری بوده است.

كوالتا به همین دلیل در اطلاعیه خود اطمینان داد: نشان تضمین كیفیت ارایه خواهد كرد كه با درج آن روی فرشها، هویت همه مواد و بافت آن روشن باشد.

یكی دیگر از مشكلات بازار فرش در اسپانیا، اعلام حراج و تخفیفهای بالا برای آن در خارج از فصل حراج به دلایل و توجیهاتی نظیر بسته شدن مغازه، عرضه محصولات مشخص و اندك در فصل حراج و یا تخفیف برای فرشهایی است كه قیمت اصلی آن را اعلام نكرده اند. در این زمینه، می توان برای نمونه به فرش فروشهای بسیاری اشاره كرد كه به مناسبت ماه ژوییه و آگوست كه فصل حراج است، روی شیشه های خود تا 80 درصد و حتی بیشتر ارایه تخفیف به مشتریان اعلام كرده اند.

كوالتا در اطلاعیه خود نوشت: این گونه موضوعات را نیز پیگیری و از طریق مجاری قانونی، از افراد متخلف شكایت خواهد كرد.

بنا به آمارها، شمار شركتها و تاجران فعال در زمینه فرش در اسپانیا حدود 100 نفر است كه بیشتر آنان در مادرید فعالیت دارند. برخی از این افراد و شركتها، ایرانی هستند.

اروپام **1234**1551**1545





:: برچسب‌ها: آب , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: